PILATES NA JE BEVALLING

Na je bevalling is Pilates een goede methode om je stabiliteit en kracht op een verantwoorde manier weer op te bouwen. Dit kan zowel na een natuurlijke bevalling als na een keizersnede.

Voor deze periode zijn er de Restore Your Core les  en de Mama & Baby Pilates.

De Restore your Core Pilates is een les die uitermate geschikt is als postnatale pilates les. Vaak is het gevoel voor je eigen lichaam na de geboorte van een kind sterk veranderd. Spieren die voor de zwangerschap makkelijk te controleren waren, lijken na de bevalling wel verdwenen te zijn. Het vraagt aandacht en geduld om weer de nodige controle en het bewustzijn over deze spieren terug te krijgen. In de les wordt veel aandacht besteed aan ademhaling, diepe buik- en rugspieren en bekkenstabiliteit.

Deze les is ook geschikt als je al wat langer geleden bent bevallen en je weer je reguliere training hebt hervat maar merkt dat de controle over je “core” dus onder andere je diepe buikspieren en bekkenbodemspieren nog niet optimaal is en/of wanneer je pijnklachten hebt rondom het bekken.

De Mama & Baby Pilates is  qua inhoud vergelijkbaar met de Restore your Core Pilates, maar bij deze les zijn baby’s van harte welkom : ) In de studio is beperkt ruimte. Neem je kindje daarom mee in een draagzak of Maxi Cosi ipv een kinderwagen. Dank je wel!

De Mama & Baby Pilates en de Restore Your Core Pilates zijn zowel in de studio als online te volgen.

Stuur een mail voor meer informatie over Pilates training na de bevalling.

Hou in alle gevallen rekening met onderstaande basisrichtlijnen:

•Luister goed naar je herstellende lichaam.

•Houd rekening met een langere hersteltijd na een zware bevalling of keizersnede.

•Drink genoeg water voor, tijdens en na de training. Zeker als je traint in combinatie met het geven van borstvoeding.

•Neem voor en na de training een gezonde snack.

•Put jezelf niet helemaal uit tijdens de training.

Graag tot ziens in de studio!

De Restore your Core les staat op het rooster op vrijdag van 12:00 tot 13:00 uur.

De Mama & Baby Pilates staat op het rooster op woensdag van 12:00 tot 13:00 uur.